Red Carpet TRWfm

Wednesday, January 26, 2011

Adil kah FAM ??

                  

                 Keputusan Jawatankuasa Rayuan FAM mengekalkan hukuman gantung 6 bulan ke atas ketua jurulatih Kelantan disifatkan oleh sesetengah pihak tidak adil sama sekali. Jika diikutkan, kes B.Sathianathan terlalu kecil dan teguran B. Sathianathan di media adalah berasas, bukanya beliau menabur fitnah. Adakah FAM tidak mampu menerima kritikan? Pantang dicuit terus melatah bagaikan anak kecil.


 Jika nak dibandingkan kes B.Sathianthan dengan kes Kahirul Anuar Baharom "menanduk" Haris Safwan Kamal dari T-Team sejurus selepas tamat permainan, kes itu lebih berat kerana menyerang secara fizikal. Tapi apa keputusan kepada kes itu? Khairul Anuar Baharom hanya digantung 3 perlawanan sahaja? Manakala B. Sathianathan yang hanya memberi sedikit komen di media digantung 6 bulan bersamaa dengan separuh musim. FAM adil? FAM buta? FAM Kayu? Atau peraturan sedia ada memang terlalu kejam dah perlu diubah? YA, perlu diubah, bila saja Jurulatih dari negeri "itu" pula yang membuat kesalahan, semua peraturan boleh "diubah" bila-bila masa sahaja.



Komen B. Sathianathan mengenai vanue perlawanan itu dikatakan salah, bagaimana pula kes pegawai-pegawai dari Negeri Sembilan yang mempertikai keputusan FAM mengubah perlawanan Piala Sumbangsih yang sepatutnya menemukan Juara Piala Malaysia dan Juara Piala FA, namun FAM "kononnya" telah mengubah peraturan itu sejak awal musim lagi. Dan ramai pegawai dari Negeri Sembilan mempersoalkan keputusan itu, namun, mereka tidak pula dikenakan tindakan.Sekecil-kecil kesilapan dari pasukan Kelantan akan dibesar-besarkan dan sebesar-besar kesalahan dari "pasukan tertentu" di kecil-kecilkan. 

No comments:

Post a Comment