Red Carpet TRWfm

Monday, January 24, 2011

Sathia letak jawatan ?





            Jurulatih pasukan Kelantan B.Sathianathan dikhabarkan meletak jawatan secara mengejut berkuat kuasa serta merta ekoran tindakan FAM mengekalkan hukuman menggantung beliau selama 6 bulan.Hukuman tersebut dikenakan  kerana beliau didapati bersalah oleh Jawatankuasa Disiplin FAM atas sebab melemparkan kritikan kepada Jawatankuasa Pertandingan Tempatan mengenai jadual perlawanan pada saingan Liga Super musim lalu. 

Sebelum ini,beliau telah pn dijatuhkan hukuman pengantungan selama 6 bulan sebelum separuh akhir kedua Piala Malaysia Oktober tahun lepas,namun beliau membuat rayuan untuk menangguh kes lantaran pasukan kelantan berjaya melayakkan diri ke final bertemu negeri sembilan.

Namun hari ini Jawatankuasa Rayuan FAM telah memutuskan hukuman keatas B. Sathianatan kekal dengan hukuman pengantungan selama 6 bulan berkuatkusa serta merta. Dan ekoran dari itu B. Sathianathan membuat keputusan drastik dengan meletakkan jawatan beliau sebagai jurulatih pasukan Kelantan.

Jika benar,keputusan perletakan jawatan B.sathianathan ini memberi tamparan hebat buat pasukan kelantan tatkala isu perpindahan 3 pemain pasukan itu masih belum selesai.Kelantan dijadualkan akan turun menentang Selangor  dalam saingan merebut Piala Sumbangsih dan Liga Super 29 Januari ini di Shah Alam.




No comments:

Post a Comment